.:: نوشته‌جات آقای مـیـم عـیـن ::.

... بخوان و بگذر
.:: نوشته‌جات آقای مـیـم عـیـن ::.

فکر کردن و سپس نوشتن و بیان کردن، تفاوت انسان با خیلی هاست.
پس؛
خوب فکر کن
خوب بیان کن
خوب بنویس

آخرین نظرات

بازگشت

سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۹، ۰۷:۴۸ ب.ظ

سلام

بعد از ماه های متمادی دوری از وب و وبلاگ نویسی امروز با جمع بندی شخصی خودم از فضای مجازی و تجربیاتی که برام حاصل شد، تصمیم به بازگشت گرفتم.

بازگشت به همون فضای قدیمی وبلاگ نویسی و تبادل اندیشه و نظر از طریق صفحه کلید و نمایشگر و صفحاتی با کدهای http. تصمیم گرفتم عطای اینتساگرام و توییتر رو به لقائشون ببخشم. شاید من آدمی باشم که سنت رو به مدرنیته ترجیح میده، شاید هم مدرنیته با تمام زرق و برقش نتونست من رو اقناع کنه! 

بعد از ورود به اینستاگرام با پدیده های عجیبی از نزدیک مواجه شدم و ماه ها درگیر تحلیل و بررسی اون ها بودم تا جایی که ساعت ها از وقتم بابت این مسائل هزینه میشد و فهمیدم که مردم زیادی در اینستاگرام فقط برای ارضای شهوت دیده شدن عضو شدن و هدفی جز برطرف کردن عقده های شخصی‌شون ندارن و برای این کار به هر روشی چنگ می‌زنن و حاضرن پا روی تمام عقاید و تفکراتشون بذارن تا چند تا لایک بیشتر بخورن. این بین فرقی هم نداشت طرف مقابلت یک فرد مذهب حتی روحانی یا یک فرد ولنگار و خیابونی باشه.

دروغ پراکنی، تهمت زنی و اظهارات خلاف واقع و بیشتر از همه بازی با آبروی مردم در اینستاگرام ایرانی ها به شدت دیده میشه. تازه این ها مال صفحات اشخاص حقیقی و واقعی بودن! افراد بی نام و نشان و براندازهای غیرمعتبر مجازی که جای خود دارن.

فضای توییتر هم چندین بار به صورت پاره وقت و موقت مورد استفاده قرار دادم که اونجا هم به شدت تحت تاثیر شاخ های مجازی هست! از خودی تا ناخودی و متاسفانه به علت محدودیت کاراکتر، افرادی که توییت های کوتاه می‌زنن اما پر سر و صدا  و مورد حمایت واقع میشن، توهم فرهیختگی برشون میداره و به قول ارسطوی پایتخت (فکر میکنن "اسکندر زمانن" )

درسته در قرن جدید و با پیشرفت تکنولوژی، مردم به خوردن لقمه های حاضر و آماده عادت کردن و حوصله مطالعه مطالب نسبتاً طولانی ندارن اما همین فست فود پذیری مطالعاتی! منجر به رشد آگاهی های سطحی و بدون فکر شده که با پشتیبانی چهار تا دنبال کننده و مورد پسند واقع شدن چند k  انسان یا ربات مجازی، باعث تخریب قدرت تجزیه و تحلیل مردم از اخباری شده که به سرعت نور در فضای مجازی منتشر میشه.

درسته اینجا مخاطبان اونجارو از لحاظ تعداد نداره اما حداقل پیش وجدان خودم راحت هستم اونچه می‌نویسم برام ارزشمند هست نه مثل پفک نمکی های توییتر که فقط مزه ی خوب ولی اثر مخرب دارن یا تصاویر راست و دروغ اینستاگرام که ظاهر دریا اما باطن گرداب دارن.

به امید مطالب جدیدتر و پرمغزتر وبلاگی laugh

۹۹/۰۱/۱۹
سلمان

نظرات  (۲)

سلام

امروز ک داشتم بعد ازحدود 6 ساال فهرست وبلاگ های قدیمی ک سیو بودن رو از سر بیکاری چک میکردم دیدم ک همه شون تعطیل شدن

خیلی جالب بود ک دیدم شما هنوز اینجا هستید

واقعا فضای وبلاگی فضای خیلی خوبی بود

از اینکه میبینم همچنان  ب کار نوشتن نوشتن ادامه میدین براتون خوشحالم و آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.

پاسخ:
سلام خانوم الی
منم گاهی اوقات یه سری به قدیمی ها میزدم.
اما واقعا اینجا دیگه سوت و کور شده و جاش داده به توییتر و اینستاگرام  و ...
منم وبلاگ خیلی دوست داشتم، چون کاملاً دلی بود و هر کسی حرف دلش میزد اما توی اینستا و توییتر همه به دنبال نشون دادن خودشون هستن و اصلا خوشم نمیاد.

از اینکه میبینم دوستان همه سالم و سرحالن صاحبه جان. خانم ف.ن زیزیگولو و....

و اینکه دوستان مجرد ازدواج کردن از جمله خود شما خیلی خوشحال شدم

و تبریک میگم ان شالله ک خوشبخت باشید و در آرامش

احساس خوبی بود دیدن همه بچه ها تو اینجا....

و برای همه تون و حال خوب همه تون و اتفاقای خوب زندگیتون خوشحالم و خدارو شکر میکنم

پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">