.:: نوشته‌جات آقای مـیـم عـیـن ::.

... بخوان و بگذر
.:: نوشته‌جات آقای مـیـم عـیـن ::.

فکر کردن و سپس نوشتن و بیان کردن، تفاوت انسان با خیلی هاست.
پس؛
خوب فکر کن
خوب بیان کن
خوب بنویس

آخرین نظرات

الطاف امام زمان

جمعه, ۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۳۱ ق.ظ

سلام

حدود سیزده چهارده ساله بودم که پام به مسجد محله مون باز شده بود و از همون دوران راهنمایی سعی می کردم توی مراسماتش شرکت کنم. اون موقع زیر مسجدمون هم یه پایگاه بسیج بود که توش عضو شده بودم و هفته ای دو سه جلسه می رفتیم پایگاه و توی جلساتش شرکت می کردم.

آغاز آشنایی من با حاج آقا ا.م.پ از همون زمان شروع شد. ایشون هم پیش نماز مسجد ما بودن و هم اینکه توی پایگاه مسئولیت داشتن. از اون آخوندهای شر و شیطون بود که خودش پایه کوه و استخر و فوتبال و کوهنوردی بود. حدود سه چهار سال گدشت و ایشون از مسجد ما رفتن یه مسجد دیگه و بعدش قم. ارتباط ما کمرنگ شد و ماه به ماه و گاهی چندماه یکبار ایشون می دیدم.

دوران دبیرستان سپری شد و وارد دانشگاه شدم. همون موقع با یکی دیگه از روحانیون که شده بود پیش نماز مسجد محله مون رفیق شدم. فردی به شدت دوست داشتنی، قابل احترام، بسیار شوخ طبع، بذله گو، اهل تعامل با همه اقشار علی الخصوص جوان ترها و یه رفیق واقعی به تمام معنا. کسی که اگه کاری از دستش برمیومد و بهش رو میزدی محال بود که برات انجام نده. کسی که بابت نمازهای جماعت هیچ پولی از هیئت امنا طلب نمی کرد و بابت سخنرانی هاش هم همچنین. لااقل من که توی این مدت ندیدم، حتی تا الان! اولین کسی که سال اول دانشگاه به من توصیه کرد وارد حوزه علمیه بشم این آقا بود.

یه روز که توی ماشینش بودم بحث کشید جلو و گفت: "تو به درد حوزه می خوری نه دانشگاه." تعجب کردم. گفتم: "چی میگی؟!" گفت: "آدمایی مثل تو که فکر باز دارن و با چهارتا آدم مختلف معاشرت داشتن باید وارد حوزه بشن؛ کسایی که ذهن خلاق داشته باشن و بتونن توی این مسیر قدم بزارن و ..." حرف های دیگه ای هم زد که خیلی خاطرم نیست و دلایل دیگه ای که برام آورد. من بعد گوش کردن به حرفاش بهش گفتم: "اونجا جای من نیست؛ آدمایی باید برن که علم داشته باشن؛ گذشته خوبی داشته باشن؛ فردا هر کاری کنی نگن این فلانی که چی و چی حالا اومده آخوند شده؛ و از اینکه پذیرش مسئولیت لباس روحانی خیلی کار سختی هست و ..."

اون روز اصلاً قانع نشدم برای ورود به حوزه و این حرف همون جا تموم شد و گذست تا اینکه ...

۹۷/۰۸/۲۵
سلمان

نظرات  (۵)

۲۵ آبان ۹۷ ، ۱۰:۰۷ دخترِ بی بی
برای من تقریبا برعکس اتفاق افتاد...
بعد از اتمام دانشگاه که دوسه ماه پیش بود خواستم برم حوزه...
توسط دونفر حوزوی که انسان های درستی هستند منع شدم...
حالا بازم چون نمیتونم از فضای درسی دور باشم باید بلاخره یا برم ارشد بخونم یا حوزه...
پاسخ:
سلام
برای اومدن به حوزه بسیار دقت کنید و بسیار مشاوره بگیرید و بسیار درگیر بشید که بفهمید از حوزه اومدن و درس طلبگی خوندن چی میخواید عائدتون بشه.
بی هدف وارد هر کاری شدن، علی الخصوص حوزه، ضربه شدیدی به آدم میزن.
اطلاعات کافی و درست به دست بیارید، به دور از مغالطه و مبالغه و با مشاوره و تصمیم درست، انتخاب کنید.
خیلی ها تصمیم برای ورود به حوزه داشتن و منصرف شدن و به ادامه زندگی شون پرداختن و خیلی ها هم وارد شدن و بعد یه آدم به درد نخور و دوزاری از حوزه خارج شدن که اگر حوزه نمی اومدن زندگی شون در دنیا و آخرت بهتر بود.
حوزه نعمت بزرگی هست که اگر قدرش ندونی ضرر می کنی.
در ضمن دروس و کلاس های حوزه خواهران با برادران متقاوت و ساعات درسی خواهران کمتر هست و بیشتر فشار روی درس های جنبی مثل اخلاق و تاریخ و خانواده و این مدل درس هاست.
۲۵ آبان ۹۷ ، ۱۰:۲۲ دخترِ بی بی
بله درسته استاد بزرگوارم هم همین هارو میگفتند...
میگفتند حوزه میتونه آدم رو بدبخت کنه اگه با آسیب هاش آشنا نباشی
درحالی که خودشون برای رفتن به حوزه ازهفت خوان گذشته بودند
سپاسگزار از راهنمایی هاتون
پاسخ:
خواهش می کنم.
ان شاءالله در هر راهی هستید مورد رضایت خدا باشه اون راه.
گفتم سلامی عرض کنم آقای هم نام :)
پاسخ:
سلام علیکم :)
سلام
خوشحالم که زندگی شادی دارید.
ان شاءالله در پناه خداوند و سایه ی لطف امام زمان همیشه کنار همسرتون لبتون خندون باشه.
من به شدت وبلاگ نویسیم کم شده و توو اینستا فعالیتم بیشتره
پاسخ:
سلام
ممنون. ان شاءالله شما هم در کنار خانواده خودتون روزهای سرشار از امید و نشاطی رو سپری کنید.
بازم سر بزنید به اینجا اگه وقت کردید :)
می بینم که دوستان همه هنوز زنده اند شکر خدا و ... صاحبه و علی رسولان و ... 
پاسخ:
الحمدلله.
دوست داشتم بقیه هم پیدا می کردم ...
دلم تنگ میشه یه وقتا برا قدیم. البته کم :/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">