.:: نوشته‌جات آقای مـیـم عـیـن ::.

... بخوان و بگذر
.:: نوشته‌جات آقای مـیـم عـیـن ::.

فکر کردن و سپس نوشتن و بیان کردن، تفاوت انسان با خیلی هاست.
پس؛
خوب فکر کن
خوب بیان کن
خوب بنویس

آخرین نظرات

مهسا امینی

شنبه, ۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۰۷:۴۸ ب.ظ

سلام

خیلی دوست داشتم الان که بعد از چندین ماه که از آخرین به روز رسانی وبلاگم گذشته، با یه مطلب خیلی خوشجال کننده برگردم ولی خب اتفاقاتی که بعد از اربعین 1401 رخ داد ... کام همه ملت ایران تلخ کرد.

دقیقاً روزهای آخر بازگشت ما از پیاده روی اربعین بود که اخبار مرگ تلخ دختری در تهران و بعدش موج رسانه ای علیه گشت ارشاد و ... شروع شده بود. ما با کوله باری از سفر معنوی برگشته بودیم که دیدیم چند تا شهر و شهرستان مردم ریختن کف خیابون و خیلی زود و تند و سریع، شعارها جهت دار شد و رفت به اون نشونه ای که چند سال قبل در سال 88 رفت.

 

از شعار [زن زندگی آزادی] به فحش های رکیک جنسی و مرگ بر این و اون؛ عین 88 که از [رای مارو پس بدین] رفت به سمت «مرگ بر اصل ولایت فقیه»

 

اما تفاوت امسال که 1401 هست با 1388 در نبرد رسانه های نیابتی اسراییلی یعنی اینترنشنال و من و تو هست در برابر صدا و سیمای بیمار و حال ندار ما و فضای رهای رسانه مجازی در دست مردم که انگار بی صاحب ترین کشور در زمینه رسانه ای هستیم.

الان که می نویسم، نزدیک به صد نیروی انتظامی و اطلاعاتی و صد شهروند در این اعتراضات و البته الان دیگه تبدیل شده به اغتشاشات و اقدامات مسلحانه، کشته شدن. همین چند روز پیش در ایذه خوزستان و اصفهان، مردم و نیروهای امنیتی کشته شدن.

 

هنوز من نفهمیدم که کجای دنیا برای اعتراض به هر موضوعی که باشه، از پوشش تا اقتصاد، باید بدن نیروهای انتظامی عریان و چاقو چاقو بشه که این اصل و هدف دشمن هست، نه هموطنان معترض. در باب این موضوع حرف زیاد هست اما خواستم بگم، که این نیز بگذرد.

خدای این کشور که 8 سال جنگ 18 کشور را علیه این مردم و این کشور خنثی کرد و خدایی که تا مرز سقوط 88 و 78 پیش برد این کشور را و باز هم حفظش کرد، این بار هم قطعاً این مردم و این کشور را حفظ خواهد کرد.

 

برای کسی که ترم بالاتری رفته، امتحانات به مراتب سخت تر میشه تا یک دانش آموز سال اول یا دانشجوی ترم اولی.

این امتحان سخت تر و البته نتیجه شیرین تری خواهد داشت.

۰۱/۰۸/۲۸
سلمان

نظرات  (۳)

۲۸ آبان ۰۱ ، ۲۰:۱۵ جولیک ‌‌‌‌‌

فکر می‌کنم اون‌جای دنیا که چه فرهاد میثمی باشی، چه ملیکا قراگوزلو، جواب اعتراض صلح‌آمیز و کم‌خطرت زندان و تیمارستانه، نباید با بقیه دنیا مقایسه بشه. اینجا وقتی کسی می‌ره کف خیابون داد بزنه و اعتراض کنه، از همون لحظه اول براش نیروی ضد شورش میارن ولی واسه هم‌وطنش سوال نمی‌شه که مگه پایه‌های دموکراسی این مملکت چقدر سسته که هر فریادی رو باید در نطفه خفه کرد. اما اولین مامور حکومتی که خون‌دماغ بشه برا همون هموطن سوال می‌شه که به راستی چرا خشونت؟

این مملکت رو با هیچ‌کجای دیگه دنیا مقایسه نکنید آقا.

پاسخ:
سلام

موافق جمله آخر شما هستم.

این مملکت رو با هیچ کجا نباید مقایسه کرد.

ملتی که بعد از انقلاب علیه یک رژیم وابسته به انگلیس و آمریکا، هشت سال تمام درگیر جنگی شد که از شوروی کمونیست تا آمریکای مخالف کمونیست حمایت کردن از صدام.
به گفته خودشون سخت ترین رژیم تحریم علیه یک ملت رو به کار بردن.
حکومت ملی و مردمی در سال 1332 با یک کودتای خارجی سرنگون کردن.
از دادن پول نفت و گاز کشور به خاطر مواضع سیاسی امتناع کردن.
24 ساعت تمام رسانه هاشون علیه افکار عمومی مردم این کشور بسیج کردن.
همزمان ده ها سرویس اطلاعاتی و امنیتی از عربستان تا آذربایجان و اسراییل و کشورهای اروپایی علیه ما کار کردن.

بله، موافقم، اینجارو نباید با هیچ کجای دنیا مقایسه کرد.

اگر منظورتون از خون دماغ، چاقو و قمه خوردن و تیراندازی و لخت کردن هست، فکر کنم مفهوم [خون دماغ] رو یک جوری دیگه متوجه شدین.
۲۸ آبان ۰۱ ، ۲۰:۱۵ محمد حسین صادقی

سلام

عالی

بخصوص جمله آخر

یا علی

پاسخ:
سلام علیکم

خدا قوت.
۲۸ آبان ۰۱ ، ۲۱:۰۶ جولیک ‌‌‌‌‌

بله همه‌ی رسانه‌های جهان ۲۴ ساعته بسیج شده‌ن که افکار عمومی مردم رو علیه شما تغییر بدن. اما اگه دنیای واقعی گل و بلبله و هیچ اتفاق بدی نمی‌افته که مردم رو معترض کنه، پس چی پخش می‌کنن؟ کارتون؟ خیر. 

https://www.aparat.com/v/WUv31/%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF_%D8%AA%D9%86%D8%AF_%DA%AF%D8%B4%D8%AA_%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%A7%D8%AF_%D8%A8%D8%A7_%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1_%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86_%DB%8C%DA%A9_%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1

شما وقتی این فیلم در اومد پستی در مورد خشونت گذاشتی؟ خیر. اصلا به نفس وقوع این وقایع در دنیای واقعی معترضی؟ البته که نه. حقشونه. ولی " چرا آیت‌الله بی‌بی‌سی ویدئوش رو گذاشت تو سایتش؟ هیهات من الذله."

شما به وقوع ظلم معترض نبودی هیچ‌وقت، به بازتاب اون ظلم تو چارتا شبکه ماهواره‌ای معوم‌الحال ولی خوب اعتراض داری. به این‌که یکی رو بابت چاپ کردن اعتراضش رو پیکسل، گرفتن، اعتراض نداری، اما بدو بدو میای از هشت سال جنگی که مردم جونشونو گرفتن کف دستشون رفتن از مملکت دفاع کردن و باید این حکومت رو بدهکار مردم می‌کرد ولی مردمو بدهکار حکومت کرده حرف می‌زنی که بگی حقشه، حقشه.

 

و وقتی می‌گم خون دماغ، دقیقا منظورم همینه. که تا الان هیچ اعتراضی به هیچ ظلم کوچک و بزرگی نکرده‌ای، به زندان رفتن و اعدام شدن و شلاق خوردن ملت، اعتراضی نداشتی، ولی تا دیدی از سمتی که تو ایستادی هم زخمی و کشته هست، یادت اومد که خشونت بده. الان هم نگرانی که نکنه کشته و زخمی‌های دوستای خودت کم دیده بشن، کوچک شمرده بشن، باز به نفس خشونت اعتراضی نداری. :)

[اربعین همین پارسال مرز عراق رو بسته بودن، ملت داشتن مامورای مرزی رو کتک می‌زدن که رد شن، مامورا با آب‌پاش جمعیتو متفرق می‌کردن، حتی اون‌جا هم صدا از شما در نیومده. نه در حمایت از زوار، نه در حمایت از اون مامور مرزی کتک‌خورده.]

پاسخ:
جان انسان ها محترم هست و وای به روزی که با دروغ (دخترم به جز سرما خوردگی هیچ مریضی دیگه ای نداشت!!)، جان صدها هموطن خودت بگیری.

از صحبت بسیار، کسی عاقل نشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">