.:: نوشته‌جات آقای مـیـم عـیـن ::.

... بخوان و بگذر
.:: نوشته‌جات آقای مـیـم عـیـن ::.

فکر کردن و سپس نوشتن و بیان کردن، تفاوت انسان با خیلی هاست.
پس؛
خوب فکر کن
خوب بیان کن
خوب بنویس

آخرین نظرات

چرخش ایام

دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۱۸ ق.ظ

گفتم:

دقیقاً 5 سال قبل بود که با همین کیفی که دستم وارد این دانشگاه شدم برای پیگیری ثبت نامم، حالا باز همین کیف دستم اما برای تسویه حساب با دانشگاه و ورود به حوزه علمیه. جالب تر اینکه این کیفُ من توی مسابقات تفسیر قرآن دوران دبیرستان جایزه گرفتم که مقام آورده بودم.

همش نگاهم به این کیف بود، یک کیف با برکت ...

گفت:

...

گفتی:

...

سلمان:

إِنْ یمْسَسْکُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ وَ تِلْکَ الْأَیامُ نُدَاوِلُهَا بَینَ النَّاسِ وَ لِیعْلَمَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ یتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَدَاءَ وَ اللَّهُ لَا یحِبُّ الظَّالِمِینَ (آل عمران/140)
اگر (در میدان احد،) به شما جراحتی رسید (و ضربه‌ای وارد شد)، به آن جمعیت نیز (در میدان بدر)، جراحتی همانند آن وارد گردید. و ما این روزها(ی پیروزی و شکست) را در میان مردم می‌گردانیم؛ (-و این خاصیت زندگی دنیاست-) تا خدا، افرادی را که ایمان آورده‌اند، بداند (و شناخته شوند)؛ و خداوند از میان شما، شاهدانی بگیرد. و خدا ظالمان را دوست نمی‌دارد.

نظرات  (۱۴)

این چند روز از صبح تا ساعت 12 و نیم سه تا کلاس داشتیم هر روز با اساتید حوزه... بعد از نماز و ناهار همایش داشتیم حالا گاهی با اساتید گاهی با طلبه ها و حوزوی ها. 

پریروز حاج آقا قرائتی که اومدن واسمون صحبت کردن، بعد از اینکه نشستن اولین سفارشی که کردن این بود که برید طلبه بشید... گفتن اگه دوست دارین یا اگه فعلا تصمیمی ندارین برین درس طلبگی بخونید... اگه دوست ندارید که نخونید، چون بالاخره علاقه هم مهمه... ولی اگر دوست دارید برید بخونید.

این چند روز توی اتاق ما بچه های علوم قرآنی هم بودن... گفتم من خیلی دوست دارم این درست رو بخونم... دوست دارم علمم در مورد دینم بیشتر شه... گفتم دوست دارم برم حوزه درساشونو بخونم... گفتن بیا علوم قرآنی...از حوزه بهتره

در مورد علوم قرآنی چیزی میدونید؟
پاسخ:
به چه مناسبت بودن این کلاس ها؟
پس چرا از ما دعوت به عمل نیاوردن؟ D:

من خیلی ارادت ویژه به آقای قرائتی دارم اما خیلی موافق این حرف نیستم همه بیان درس حوزه بخونن.
معنا نداره، چون باید قطعاً 1- علاقه و 2- پشتکار و 3- هدف باشه.
با علاقه صِرف، بدون پشتکار و تلاش و بدون داشتن هدف، خوندن یه سری کلام و ادبیات عرب و مسائلی از این دست به چه دردی میخوره؟

و اما بعد؛
در مورد حوزه خواهران اطلاعات خاصی ندارم که راهنمایی تون بکنم اما این طور که من شنیدم هم واحدهای درسی شون کمتر هم متفاوت تر و ساده تر.
بالخره یا شما می خواید مبلغ بشید یا نشید.
که اگر بخواید بشید باید بیاید کامل وقت تون بذارید برای تحصیل علوم حوزوی اما اگر نمی خواید مبلغ بشید و صرفاً برای اطلاع خودتون و افزایش دانش دینی میخواید وارد این راه بشید من هیچ نظر خاصی ندارم!
عدالت خدا همیشه وجود داره ...
پاسخ:
بله، قطعاً.

چشمان نابینا و نابصیر ماست که نمی بیند متأسفانه.
همه پنج ساله ها !
...
ان شالله بابرکت باشید برا انقلاب
پاسخ:
اگه می خواستم ادامه بدم باید حالا حالاها می خوندم!

+ به دعای دوستان/
اره خب دیگه منظورشون اینکه بود که اگر دوست داشتین و علاقمند بودین ...
طرح ولایت استانی (خط امام) بودیم... از طرف بسیج دانشجویی استان فارس
خیلی دوره ی خوبی بود... خیلی پر بار بود... اگر دانشجو بودید میتونستید ثبت نام کنید
بعد از دوره ولایت استانی یه دوره ی طرح ولایت کشوری هست که امسال پسرا رو برده بودن 45 روز مشهد و دخترا رو برده بودن آبعلی
پاسخ:
این طرح ولایت فقط شنیدم توی این چند سال اما هیچ وقت شرکت نکردم.
می نویسیم از جنس دیگری و برای مخاطل دیگری وقت نمی کنم به وبلاگ برسم 
پاسخ:
اون جا مطالب علمی هست و اینجا دلی
مثل این مطلب:
http://eghtesadnews.com/Live/Stories/DEN-144676/%DA%86%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2_%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%AF%D8%B1_%D8%B3%D8%A7%D9%84_1395
پاسخ:
چه جالب
من تصورم نسبت به چهره تون فرق داشت :)
فکر کنم گفته بودم محجبه ام 
خیلی به مدل قیافه ادم های مجازی فکر نمی کنم. خصوصا از روی عکس پرسنلی روتوش شده :))
شما هم فکر نکنید 
پاسخ:
گفتم چهره نه لباس و نوع پوشش.
بله خب پرسنلی یعنی روتوش و روتوش یعنی پرسنلی :)
شاید یک روز یک کانال تلگرامی راه انداختم و یا صفحه اینستاگرامم را عمومی کردم کسی چه می دونه. اما به نظرم در مجموع وبلاگ دیگه کارایی خودش را از دست داده. و اوجش به افول تبدیل شده. در مقابل فیس بوک و اینستاگرام و تلگرام و سروش (نرم افزار وطنی) و .... 
پاسخ:
این نرم افزارها هم دوران اوج و حضیض دارن مثل وبلاگ و تا چند سال آینده بی مصرف میشن.
اینجا بیشتر به خاطر بی سر و صدا بودن و دلی بودنش هست که هنوز مورد استفاده قرار می گیره.
کمااینکه الان بیشتر شبکه های اجتماعی برای خودنمایی و تبرج مورد استفاده قرار میگیرن، از فالوور تا لایک و کامنت بیشتر.
اما وبلاگ این دوران خودنمایی رو پشت سر گذاشته خداروشکر. 
گاهی دروس دانشگاهی عطش وجودی آدم رو آروم نمی کنه،
و نن برای افزایش دانش علمی،حوزه ی علوم اسلامی دانشگاهیان رو پیشنهاد میدم..
پاسخ:
گاهی نه تنها عطش رو خاموش نمیکن بلکه اشتهای درس خوندن کور میکن!
حوزه ی دانشگاهی هم من شنیدم در موردش، ظاهراً برای علاقه مندان به دروس اسلامی که میخوان آکادمیک و کلاسیک بخونن خوبه.
عه به سلامتی....ان شاءالله موفق و سربلند باشید.
منم ارشد علوم قرآن و حدیث دارم....
پاسخ:
همچنین شما هم موفق باشید
سلام


خوشحالم برات
خیلی
پاسخ:
سلام بر عین ها
منم با خوندن مطالب شما، ایضا برای شما و ان شاءالله ثابت قدم باشید در این راه.
یعنی تو هم رفتی حوزه مث ... ؟ 
پاسخ:
سلام 
بله
مثل کی؟
سلاااام
تبریک میگم بهتون :)
گفتم حتما قبول میشید
ان شالله هر جا هستید و مشغول هر کاری هستید موفق باشید و پیروز
پاسخ:
سلام
بعد از مدت های مدید!
خوشحال شدم از دیدن کامنت تون :)
همچنین شما و خانواده محترم
منم خوشحال شدم دیدم هنوز اینجا رو دارید:)
پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">